co znajdziecie na blogu?

W moim blogu będę opisywał zajęcia Aikido, które prowadzę w Dojo Aikikan w Jabłonnie. Jak znajdę czas to pojawią się inne przemyślenia. Zapraszam.

czwartek, 5 stycznia 2023

2023.01.05 trening

 hej,

dzisiejszy trening poświęcony był atakowi tachi waza ushiro torii. Techniki jakie robiliśmy w trybie zadaniowym to:

- tachi waza ushiro torii shihonage

- tachi waza ushiro torii kote gaeshi

- tachi waza ushiro torii ikkyo

do powyższych różne opcje, czyli omote/ura, na prawą rękę na lewa rękę...

a na koniec - o ile pamiętam mieliśmy 20 minut do zakończenia treningu - zaczęliśmy formę treningu ippan geiko ale z przekazywaniem i "wymyślaniem" swojej techniki (czyli ja wykonuje technikę "a", mój uke ja powtarza i następnie wykonuje technikę "b", która ja powtarzam i tak na zmianę). Zasada było niepowtarzanie się technik i atak tachi waza ushiro torii 

Założenie (moje) było takie, że maksymalnie najbardziej wytrwała para 'wytrzyma" 10 do 12 minut... o jakże srogo się pomyliłem!!! trening został przedłużony o 5 minut bo każdy wydobywał ze swojego portfolio technik ilości niespotykane...:) Ja nie miałem pary ale mówiąc szczerze byłem i jestem bardziej niż dumny z ekipy dorosłych, która pokazała i udowodniła sobie, że naprawdę wiele umieją :) a po zakończeniu okazało się, że wystarczyła minuta relaksu i już mieli kolejne pomysły do realizacji

Jaka nauczka dla mnie? Co najmniej 30 minut na to ćwiczenie.... Ja wierzę w swoich uczniów ale myślę, że wczoraj sami sobie potwierdzili, że praca nie idzie na marne i bardzo dużo już wiedzą!!!


serdeczności

Marcin Wielgopolan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz