co znajdziecie na blogu?

W moim blogu będę opisywał zajęcia Aikido, które prowadzę w Dojo Aikikan w Jabłonnie. Jak znajdę czas to pojawią się inne przemyślenia. Zapraszam.

wtorek, 5 października 2021

2021.10.05 trening

 Cześć,

pierwszy trening w październiku 2021 - jesteśmy już po pierwszym pełnym miesiącu ćwiczeń więc warto poćwiczyć jedną z najbardziej charakterystycznych technik w Aikido jaką jest shiho nage. Nazwa techniki wskazuje, że można ja wykonać w czterech różnych kierunkach a co za tym idzie również w różnych kierunkach może upaść nasz uke :)

Techniki były ćwiczone w tachi waza:

- katate dori ai-hanmi wersja omote i ura

- katate dori gyaku-hanmi wersja omote i ura

- ryote dori wersja na obie ręce lub dokładniej na lewą lub prawą rękę ;)


czy to jest trudne? czasem sam sobie zadaje to pytanie - odpowiedź jaką mam to, że po 22 latach treningu ciągle odkrywam nowe elementy... przeczytałem gdzieś taki opis jednego z mistrzów Aikido, który będąc już mocno wiekowy i leżąc na łożu śmierci powiedział "szkoda, wydaje mi się, że zacząłem rozumieć podstawy". Niech to zostanie z nami i wskaże drogę, którą warto iść - bo liczy się podróż!


serdeczności 

Marcin Wielgopolan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz